LXP: Learning Experience Platform
Digitaal ontwikkelen, hoe doe je dat?
Digitaal werken heeft door corona een ongekende vlucht genomen. E-learnings, digitaal contact houden met medewerkers en ontwikkelen op afstand zijn hot items geworden in veel organisaties.
Medewerkers regie geven over hun eigen ontwikkeling, nieuwsgierigheid prikkelen en activeren continu aan hun ontwikkeling te werken werkt het beste om hen duurzaam te ontwikkelen. Via traditionele leermethodes is dit vaak niet mogelijk en dus achterhaald.
Hoe ontwikkelt u uw medewerkers in deze tijd?
Dat roept veel vragen op zoals:
– Hoe ontwikkelt u uw medewerkers op afstand?
– Hoe zorgt u ervoor dat medewerkers elkaar aansteken in de ontwikkeling?
– Hoeveel zeggenschap hebben zij over hun leerdoelen en middelen?
– Hoelang blijft het effect van een training zichtbaar in uw organisatie?
– Hoe blijven medewerkers aangehaakt?
Een breed scala aan vragen die steeds relevanter wordt in deze tijd.
Het LXP, Het 'Leernetflix' is een platform dat uw organisatie een toekomstgericht leerbeleid helpt realiseren.
‘het nieuwe leren: gemakkelijk, plezierig en passend bij elke leerstijl’

herkent u ook deze situatie?
- Trainingen hebben te weinig lange termijn impact
- U stuurt de ontwikkeling van de medewerker niet andersom
- Sommige medewerkers vormen een risico omdat zij zich onvoldoende ontwikkelen
- U merkt te laat op dat een medewerker vastloopt
- Niet elke medewerker is meer aangehaakt, verzuim loopt op
Zoekt u ook?
- Een flexibel ontwikkelsysteem
- Een goede mix tussen digitaal leren en offline begeleiding
- Gemakkelijk inzicht in de leervoortgang van medewerkers
- Extra support voor ‘zwakkere’ medewerkers
- Een leeromgeving waarin medewerkers zelf de regie nemen en elkaar middels 'social learning' helpen ontwikkelen
LXP in de Notendop
Het LXP is een ‘Leernetflix’ en grijpt in op het nieuwe adaptieve leren waar en wanneer je dat wilt. het systeem ondersteunt ‘Leven Lang Leren’ en daarmee de duurzame inzetbaarheid. Het legt de regie van het leren bij de medewerker doordat men hoofdthema’s kan selecteren, maar deze niet verplicht van A tot Z hoeft te doorlopen. Rijst er een vraag in het werk van de medewerker? Hij kan direct het LXP erbij pakken om de vraag te beantwoorden: te ontwikkelen!
De keuze uit 44 leerervaringen, duidelijk te structureren via hoofdthema’s, de sterke sociale interactie die medewerkers bij de leerervaringen hebben zorgt ervoor dat LEREN gaat LEVEN voor uw medewerkers. En u krijgt die betrokken medewerkers die het verschil maken!
De voordelen van het LXP
Het LXP is nieuwe manier van digitaal leren, welke voordelen kan het uw organisatie opleveren? Hiernaast hebben we er slechts een paar genoemd. Wilt u weten wat het gebruik van het LXP uw organisatie op kan leveren? Neem dan contact op!

Betrokkenere medewerkers
Medewerkers die zich kunnen ontwikkelen raken automatisch meer betrokken bij de organisatie

Verzuim voorkomen
1 van de grootste redenen tot verzuim is stilstaan in de loopbaan. Laat medewerkers regie pakken over hun ontwikkeling en zij blijven vitaal.

Succesvol veranderen
Iemand die ontwikkelt is alerter, nieuwsgieriger en ondernemender. Hierdoor gaat men beter om met veranderingen

Een lerende organisatie
Medewerkers steken elkaar aan! Leren wordt de norm in de organisatie. Iedereen draagt zo onbewust bij aan zijn duurzame inzetbaarheid.
EmpowerYou en het LXP
- Wij hebben een basislijst met thema's klaarstaan die direct bijdragen aan ontwikkeling van duurzame medewerkers
- Extreem maatwerk is mogelijk. Per medewerker kan exact bepaald worden welke modules beschikbaar worden gesteld.
- Samen met EmpowerYou kunnen we uw eigen e-learnings ombouwen naar de LXP omgeving.
- Voortgang in ieders leerplan is gemakkelijk inzichtelijk te krijgen met heldere dashboards.
- EmpowerYou kan een ervaren coach beschikbaar stellen die de medewerker gedurende het traject ondersteunt en het maximale uit het LXP laat halen.
- Op basis van vragen uit de markt, wordt het LXP constant doorontwikkeld.
- Via skillsmetingen kunnen medewerkers gericht aan hun ontwikkeling werken.